Sinds maart 2016 heb ik – samen met Marco van Gelder – aan een serie verhalen, . Gesprekken over het leven en werken van morgen met mensen die vooruitlopen: De Verkenners. Afzonderlijk zijn de verhalen al inspirerend, maar als bundel komt alles mooi samen. In het e-book vind je alle verhalen die ik tot eind 2017 heb geschreven. Elk verhaal sluit af met aantal praktische tips, om de wijsheid van de Verkenner meteen zelf toe te passen in je dagelijkse doen.
Klik hier om het e-book te downloaden (op volgende pagina op het plaatje klikken).
De rode draad; het begin van ‘het nieuwe verhaal’
Elk verhaal is inspirerend op zich. Door de verhalen te bundelen ga je een rode draad herkennen. De behoefte aan identiteit, tegelijkertijd de hang naar samenwerken. De ontwikkeling van een ‘nieuw verhaal’, wat ook vergt dat we ons denken aan moeten passen, zodat ons ‘doen’ niet steeds tot het oude resultaat leidt. En de overtuiging dat we veel meer waarde moeten hechten aan ‘waarde’ in plaats van aan platte winst. De shift van business case naar valuecase. Mooie verhalen van mensen zoals jij en ik, die durven te experimenteren en gaandeweg leren van de fouten die ze maken en daardoor vooruitgang boeken. De bundel is stap 1, het begin van een totaal verhaal. Inspiratie en input voor ‘het nieuwe verhaal’, wat we als samenleving samen schrijven.
Hieronder een overzicht van de verhalen die je in de bundel kunt lezen. Veel plezier!
Jezelf opnieuw uitvinden in een veranderende wereld met Marco van Gelder
Wake the fuck up! met Arthur van de Graaf
Het is tijd voor disruptie met Erik Veldhoen
Ik wil de generatie na mij niet met de shit opzadelen met Sanderine van Odijk
We zijn sociaal inefficient met Frank Verborg
Er is meer dan genoeg! Maar het wordt tijd dat we dat gaan zien met Nico Baken
We moeten niet alleen leren om agile te werken, maar ook om empirisch te denken met Robert Schenk
Elke massa begint met een kleine beweging met Robert van Ieperen
Alles zien vanuit de context met Sonja van Meerbeek
Kunst als maatschappelijk instrument met Edwin Stolk
De klant centraal, maar dan echt met Hans Meyer